Nöbetteyim

tumblr_n34f8gKO9k1riauexo3_500

Merhaba Günlüküm,

Aslına sana gelmeye niyetim yoktu, film seyrediyorum ama film yüzünden düşündüklerim dikkatimi dağıtıyor ben de birazını boşaltmaya geldim. 

Filmim Açlık Oyunlarına benzer tarzda çekilmiş bir şey adı Divergent Uyumsuz demekmiş. Gelecekte bir zamanda yaşayan insanlar 16 yaşına geldiklerine teste tabi tutuluyorlar önlerinde beş seçenek var. Korkusuz, fedakar, bilge, adaletli diğerinin adını unuttum çiftçi diyelim onlar doğada çalışan ekip biçen mutlu insanlar, filmin kahramanı olan kız öyle söylüyor onları anlatırken. Testte genelde ailenin seçtiklerinden farklı bir şey ya da yakın olanı seçiyorsun çünkü genetik kodlamalarda devreye giriyor. Bazı insanlar var ki beş özelliğin hepsini birden barındırıyorlar ya da üçünü tercih yapmak istemiyorlar, bunlar uyumsuzlar ve bir güç onları yok ediyor. Uyumsuzların dışında gruplara dahil olamayanlar ve seçim yapmak istemeyenler var onlar da düşman ilan ediliyorlar ve toplumda dışına yaşıyorlar ve sefil durumdalar. Şimdilik filmde bir harikalık yok aslında bizim yaşadığımız düzeni şablonlarla yeniden başka bir dünyada geçiyormuş gibi anlatıyor film. Biz de bu testi tecrübe diye adlandırarak yaşıyoruz seçimler yapıyoruz zaten. 

Benim kafamı bulandıran benim nöbetteki halim. Benim gibi kaç kişi var herkes böyle onu düşünüyorum. Benim seçmediğim bana yaşatılan durumlar canımı sıkıyor şimdi. üniversiteyi bitirdiğim de ya da liseyi ya seni gece bekçisi yapalım bir fabrika da ya mahalleyi bekle geceleri deseler, bir siktirin gidin lan derdim. Ha bu filmin kahramanının ailesinin dahil olduğu dünya fedakar grup, bunlar aynaların önüne şifreli kapılar koymuşlar öyle saatlerce kendine bakmak makbul değil. Benim yakınımda duran insanların karşısında durduğum mevzi yüzünden kendimi bekçi hissediyorum. Nöbetteyim her daim. Kapı çalarsa açma nöbeti, karnı aç gelene bir tabak yemek vermeliyim. Kalorifer açık ev sıcak dağınık hafif temiz yataklar toplu, sana gelirken bir girizgah düşündüm ne başlık koymalı, gece bekçisi mi ama gündüzleri de buradayım, evden çıkabilirim elbet ama birine kendimi tanıtmak için elimi uzatırken zihnimde, bileğimde, eteklerim de evde gelecek olanların, benden gidecek olanların bende ki telaşı var. 

Adının özgürlük olduğuna inanmadığım yeni bir hevesin içindeyim. Bir bıkkınlık var üzerimde. yaşayamadığım ergenlik safhamı zamansız, uygunsuz zaman diliminde bitirmiş yaşam periyodundan başka bir dilime geçer gibiyim. Ne istediğimi biliyorum, sorgulanmak canımı sıkıyor. Eskisi gibi değil önümde duvar ördüklerini varsayıyorum. Fedakarların şifreli aynalarını kırasım var. Amacım bakmak değil duvarlara hele ki şifrelisine acayip kılım bu aralar. 

Sevgilimsin, günlüksün.

Zuhals

Sıkıosa Yorum Yap

