Pavlov’un Köpeği

 

ChwGkuQUUAEzyHk

Bir arkeolog olarak öğrencilik hayatımca neden mitolojiden uzak durduğumu bugün anladım çünkü isim hafızam kötü ama hikayeleri seviyorum.

Mitoloji insanların düşünce yapısının, yazısız yasalarının masalsı hali.

Gelecekten hep korktum çünkü çocukluğumda gelecek Uzay Yolu dizisiydi. Yemek masasının altına girer oradan seyrederdim. Sesleri duymak ve güven de olmak hoşuma giderdi.

Dün bir belgeselde uzaylılardan, genç bilim adamlarının buluşlarından bahsederken anlatıcı Spock deyince yuh dedim, bu Mr Spock yine karşıma çıktı.

Artık korkmuyorum gelecekten çünkü uzaylıların evrenin tamamlanmış, üst seviyelere geçmiş insanları olduğuna inanıyorum.

Bilmek insanı korkutmuyor.

Bilmek değil hatırlamak aslında insanoğlunun yaptığı, bazen de başkasının görevi oluyor, biz de olanı hatırlatmak.

Bunu da Tanrılar Okulu kitabı karşıma çıktığında anladım.

Bugünler de düşüncemin hareket noktası, bir bütünün içinde olduğum bunun zihnim olduğu, zihnimin evreni oluşturduğu.

İşte burada ortalık fena karışıyor.

Bu temel prensip üzerinden gördüklerimize ve okuduklarımıza gelecek olursak önceden atılmış tohumların zihnimizde yeşermesi zamana kalıyor. Ya da Pavlov’un Köpeği gibi bir çan sesine ihtiyaç duyuyor, harekete geçmek için.

Dışımızda olanın bizi döllemesi – bir fikri benimsemek, inanmak yerine- bizim kendi hayatımıza tohum atabilmemiz/yeşermemiz için o tohumun bize has olması için -sadece farkındalık ya da dikkat gerekiyor.

Ya da ben bildiklerimle buraya kadar gelebildim.

Peki tüm bunları ben neden kayda geçmek istiyorum çünkü zihnimin yazıyla görünmeye ihtiyacı var.

Hepsi bu.

 

 

 

Sıkıosa Yorum Yap

